Donizettijeva opera u jednom činu - Betly

U petak, 24. veljače, u Kulturnom centru Vodice gostuje Opera b.b. iz Zagreba s  Donizettijevom operom u jednom činu - Betly.

Iz kritika

"...Opera b.b. odlučila se za prvotni, kraći oblik opere “Betly” koju je kasnije Donizetti proširio. Popularni talijanski skladatelj potpisao je i libreto, u kojem mu je uzor bio i Goetheov singspiel “Jery und Bätely”. Iako Donizetti radnju smješta u Švicarsku, operna redateljska debitantica Ljiljana Gvozdenović u svom je ljupkom i duhovitom čitanju “Betly” radnju premjestila u Hrvatsku i nije pogriješila. Uostalom, publika koja vjerno prati Operu b.b. naviknuta je na šarmantan i pomalo neobavezan pristup opernim klasicima kojoj ton daje scenski odličan Ronald Braus, ovdje u ulozi dobrohotnog oficira Maxa.

Privlačnost Donizettijeve “Betly”, naravno, ne treba tražiti u libretu ni u ljubavnom zapletu, nego u razigranoj skladateljevoj glazbi. Osobito je zahtjevne vokalne zadatke Donizetti postavio pred sopranisticu koja pjeva lijepu zavodnicu Betly i tenora koji je nesretno zaljubljeni smušenjak Daniele. Svoj primadonski zadatak (u ulaznoj ariji “In questo semplice modesto asilo” okušala se i jedna Joan Sutherland te ju je snimila na ploču) odlično je obavila više nego iskusna sopranistica Lidija Horvat Dunjko. Danielea je interpretirao muzikalni lirski tenor Siniša Galović, pjevač prelijepa glasa koji je s puno opreza pristupio belkantističkim tipičnim Donizettijevim zamkama.

Maksimalno razigrani bili su Nada Abrus kao Nana i Nenad Tudaković kao Bobo, a atrij Klovićevih dvora pokazao se kao akustički odličan prostor za zbor i orkestar Opere b.b. koje je predvodio još jedan prekaljeni operni profesionalac Vladimir Kranjčević. Iskazala se i kostimografkinja Dženisa Pecotić (ponajviše u kostimu Nade Abrus), a scenografkinja Dinka Jeričević minimalno je intervenirala u otvoreni prostor Klovićevih dvora. Sudeći po velikom interesu publike, Donizettijeva “Betly” izvedena u sklopu Večeri na Griču pokazala se kao dobro odabran operni repertoarni komad Opere b.b. koja je u jedanaest godina postojanja premijerno izvela čak jedanaest naslova. Pravi pothvat." (Večernji list, 24. 7. 2016.)

Izvedba

Datum i vrijeme: 24. veljače 2017. u 20:00 h
Mjesto: Kulturni centar Vodice
Autorski tim

Skladatelj: Gaetano Donizetti
Redateljica i koreografkinja: Ljiljana Gvozdenović
Glavne uloge: Lidija Horvat - Dunjko, Siniša Galović, Ronald Braus, Nada Abrus, Nenad Tudaković, komorni zbor
Produkcija: Opera b.b.

"...Opera b.b. odlučila se za prvotni, kraći oblik opere “Betly” koju je kasnije Donizetti proširio. Popularni talijanski skladatelj potpisao je i libreto, u kojem mu je uzor bio i Goetheov singspiel “Jery und Bätely”. Iako Donizetti radnju smješta u Švicarsku, operna redateljska debitantica Ljiljana Gvozdenović u svom je ljupkom i duhovitom čitanju “Betly” radnju premjestila u Hrvatsku i nije pogriješila.